Защита на интересите на малкия и среден бизнес от игралната индустрия;
Защита на интересите на малкия и среден бизнес от игралната индустрия;
Участие в изготвянето, обсъждането и приемането на законови и подзаконови нормативни актове в сферата на хазарта;
Създаване на добра бизнес среда и възможности за развитие на сектора;
Насърчаване към лоялна конкуренция и спазване на етичните правила;
Иницииране на информационни кампании за отговорна игра;
Провеждане на пиар активности за популяризиране на дейността и членовете на сдружението;
Подобряване на имиджа на игралния бранш и заетите в него лица;
Повишаване на информираността за необходимостта от качествен и социално отговорен бизнес;
Сдружението бе сред организаторите на протестите на игралната индустрия през 2020 г. срещу законодателните промени, които на практика щяха да ликвидират сектора и допринесе за това тези предложения да не бъдат приети;
По инициатива на СОХИДБ бе приета разпоредбата на чл. 245, ал. 5 от Закона за корпоративното подоходно облагане, с която се предвиди, че не се дължи данък при налагане на забрана за посещаване на игрални зали и казина от страна на здравните власти.
Членове на СОХИДБ бяха първите инициатори, които предприеха действия за оспорване на незаконосъобразното събиране на държавна такса за издаване и поддържане на лиценз за организиране на хазартни игри с игрални автомати и в игрално казино. Делата бяха спечелени и държавните такси възстановени, като впоследствие НАП преустанови събирането на тази такса;
По искане на правния екип на СОХИДБ, изп. Директор на НАП се произнесе с тълкуване на Закона за хазарта, относно временното преустановяване осъществяването на дейността и процедурата по уведомяване на НАП и връщане на удостоверението за издаден лиценз; от страна на НАП бе възприето тълкуването на Закона, направено от страна на правния екип на сдружението, че дейността не следва да бъде преустановена в тридневен срок от уведомлението, а след деня в който е посочено, че тази дейност ще бъде преустановена.
По инициатива на СОХИДБ беше удължен срока от 6 на 9 месеца, с който организаторите можеха да работят до произнасянето на НАП, ако са подали искане за продължаване на срока на лиценза и НАП не се е произнесъл, а старият им лиценз е изтекъл.
По искане на правния екип на СОХИДБ, възприемайки изложените в същото съображение относно тълкуването на закона, изп. директор на НАП се произнесе със становище относно прилагането на чл. 85, ал. 1, т. 14 ЗХ в вр. с чл. 10а ЗХ, според което при забавено плащане на вноската за социално отговорно поведение не се налага принудителна административна мярка временно отнемане на лиценза.